HUVUDPARTNER - NORRLANDS GULD
STOLT HUVUDPARTNER TILL SVENSK ISHOCKEY
Till slutspelet i TV-soffan, i gemenskapen på läktaren, på sportbaren eller i omklädningsrummet efter veteranmatchen. Ja, att Norrlands Guld Alkoholfri och hockey passar utmärkt tillsammans är väl ingen nyhet. Få sporter sitter lika djupt rotade i den norrländska folksjälen. En idrott med väldigt lite utrymme för tjafs och struntprat, inte helt olikt våra öler. Och, likt elden för våra förfäder, har ishockeyn blivit en plattform för gemenskap, något att samlas kring och berätta om. En stund att vara sig själv i goda vänner lag.
HUVUDPARTNER - SPORTBLADET
Sportbladet har varit en trogen partner till SHL och dåvarande Elitserien ända sedan början av 60-talet. Tillsammans har mängder med olika aktiviteter och initiativ genomförts inom ramen för samarbetet. Samarbetet omfattar exponering av Sportbladets varumärke i SHL-arenorna, gemensamma marknadsaktiviteter och annan relevant aktivering. Naturlig koppling är ofta en nyckel till framgångsrika samarbeten och kopplingen mellan SHL och Sportbladet är given, SHL är Sveriges mest besökta fysiska besöksmål medan Sportbladet är det mest besökta digitala besöksmålet för att konsumera idrott i Sverige.
”Vi är mycket glada för vårt samarbete med SHL. Det bygger vår produkt och ger större möjligheter framåt för att ge våra användare bra innehåll och våra annonsörer en stark och tydlig koppling till hockeyn”, säger Magnus Herbertsson, Sportchef på Aftonbladet och ansvarig för affärsområdet Sportbladet.
HUVUDPARTNER - SVENSKA SPEL
Hand i hand med idrotten
Vi är ett företag som vandrar hand i hand med idrotten. Samarbetet med Fotbollförbundet startade vi redan 1934. Vi är stolt huvudsponsor åt fotbollen, ishockeyn, skidorna, e-sporten samt Sveriges Olympiska Kommitté. Vi är också huvudsponsor åt några av landets mest folkkära ligor, SHL, Hockeyallsvenskan, Svenska Spel Damhockeyligan, OBOS Damallsvenskan och Elitettan, liksom att vi är djupt engagerade i Riksidrottsförbundets verksamhet. För oss är det en självklarhet att även stötta ungdomsidrotten i Sverige.
Tack vare kunder som anslutit sig till sponsringsprojektet Gräsroten kan vi tillsammans dela ut 40 miljoner kronor till föreningar och stötta ungdomsidrott runt om i landet. Engagemanget från vår sida handlar om att stödja allt det positiva som idrotten åstadkommer med hjälp av supportrarna.
HUVUDPARTNER OAKLEY
SHL:s vision är att 2030 vara världens bästa ishockeyupplevelse. Starka partnerskap och samarbeten ska hjälpa oss att uppfylla vår vision, och vi är oerhört stolta över att nu kunna presentera varumärket Oakley som ny Official Eyewear Partner till SHL. Tillsammans ska vi stärka upplevelsen, relationerna och utbudet till SHL-klubbarnas supporters och de fem miljoner svenskar som sympatiserar med ett lag i SHL.
Oakleys närvaro på arenan kommer att vara genomgripande. Detta inkluderar strategiska reklamvisningar på mediekuberna vid samtliga arenor, framträdande Oakley-logotyper på isen samt att de agerar som avsändare för det nya konceptet "Assist of the Week’’.
HUVUDPARTNER XL-BYGG
XL-BYGG – En riktig supporter
Varje dag stöttar vi proffsen på bygget. Nu kliver vi in som huvudpartner till SHL för att även stötta proffsen på isen. Vi sponsrar SHL för spelarna som levererar underhållning i världsklass. Som bjuder på spektakulära mål och blixtsnabba vändningar. Men också för materialarna som slipar skridskor, ismaskinsförarna som fixar underlaget och fansen som fortsätter sjunga fast laget ligger under i tredje.
Och vårt engagemang stannar inte där. Vi vill också ge kraft åt nästa generation. Därför sträcker vi ut handen även bortom SHL. Genom initiativet XL-Hjälpen förverkligar vi byggprojekt åt ideella föreningar i hela landet. Så att de kan inkludera fler och fortsätta utveckla sina verksamheter. För lika mycket som vi brinner för de stora arenorna, brinner vi för de små. Läs mer om vårt initiativ på xlhjälpen.se.
XL-BYGG är en riktig supporter, och en riktig bygghandel.
OFFICIELL PARTNER - TRYGG HANSA
SAMARBETSPARTNER - SEB
SEB är stolt supporter till SHL och arrangerar tillsammans med klubbarna lokala seminarium med fokus på jämställdhet och inkludering.
De hjälper unga hockeyspelare i början av karriären med råd kring privatekonomi. Detta för att lägga en god grund inför framtiden och ge dem de bästa förutsättningarna för att utvecklas.
Under året har SEB har även analyserat pensionsplaceringarna hos SHL och deras klubbar för att se vilken positiv och negativ effekt investeringarna har utifrån de 17 globala målen. Därefter har de kommit med råd kring hur spelarna kan placera sina pengar på ett mer hållbart sätt. Genom ökad insikt, aktiva val och genomtänkta placeringar kan hockeyn på sikt vara med och bidra till en mer hållbar värld.
Mångfald, inkludering och jämställdhet. De orden ligger till grund för SEBs nya satsning “Det vet SEB”, som ska hjälpa unga förstå privatekonomi. Här kan ni ta del av "Det vet SEB - en satsning för ungas ekonomi".
OFFICIELLA LEVERANTÖRER
SAMARBETSPARTNERS